|
Ook gebruikt XITE samenwerking met festivals en events als om het merk onder de aandacht te brengen en de behoefte aan een muziekvideokanaal te activeren.
De uitreiking van de XITE Awards is een van de speerpunten in het communicatiebeleid. Voorafgaand aan dit jaarlijks terugkerende evenement worden social media volop ingezet. Niet alleen door XITE en de XITE-gebruikers, maar ook door de artiesten en hun fans. Fans stemmen dan op hun favoriete artiesten, maar fanbases kunnen ook zelf een XITE-Award winnen. Dat geeft een enorm zichzelf versterkend effect. |
En we kwamen er achter dat XITE veel wordt gebruikt voor party's. Dus daar spelen we op in, Ook zien we wat onze doelgroep leuk vindt, welke trends er zijn. Daarom hebben we bijvoorbeeld Throwback Thursday met XITE geïntroduceerd."
XITE.com zet veel verschillende tactieken in om via social media nieuwe gebruikers aan te trekken, zoals winacties, polls, nieuwtjes, reportages achter de schermen en verslagen van festivals. Daarbij worden berichten met dingen die iedereen leuk vindt, afgewisseld met commerciële posts, bijvoorbeeld om mensen aan te sporen naar de Top 50 van dat moment te gaan kijken. "Wij gebruiken de methode van Gary Vaynerchuk: Jab, Jab, Jab, Right Hook. We geloven ook erg in 'multiple messages, multiple touchpoints' en we zorgen dat het ene kanaal naar het andere verwijst.", geeft Manon Fennis aan. Een bericht op Facebook leidt bijvoorbeeld naar een video op YouTube met dezelfde boodschap in een andere vorm, zodat de communicatie elkaar versterkt. "We benaderen ook niet iedereen hetzelfde: mensen die nog geen XITE fan zijn, krijgen bijvoorbeeld winacties en 'die hard fans' diepgaande informatie." XITE-fans delen veel van de berichten met hun vrienden, waardoor het bereik flink toeneemt. |
Tastic staat voor heerlijke vibes en smooth vocals. 🙏 Jij bepaalt of je de videoclip 'Xrated' om 17u op XITE ziet. Bij 250 likes voor 16:45 zenden wij hem uit, dus ga los met die likes! #LikeThis
Voor het werven van nieuwe gebruikers is social media advertising onmisbaar. XITE koopt zoveel mogelijk in op de juiste doelgroep en target bijvoorbeeld vaak look-a-like audiences, mensen die qua kenmerken en interesses lijken op hun huidige volgers. Zo ontdekt een brede groep jonge muziekliefhebbers dat zij via XITE als een van de eersten op de hoogte kunnen zijn van nieuws op muziekgebied. Manon Fennis: "We maken commercials op alle formaten, korte en langere versies en ook non skippable YouTube ads. We targeten op tijd – in de ochtend sluiten we aan bij de daily routine, in het weekend op 'party' -, we gebruiken retargeting... We doen ook steeds meer A/B-testen, we zetten dingen uit en aan om te kijken wat het doet."
|
Moa Afzal: "Zonder social media kan het niet. Dan mis je een heel groot deel van de merkbeleving. We willen muziekvideos zo goed mogelijk bij mensen krijgen en daar is televisie gewoon minder sterk in. De inzet van social media zorgt ervoor dat je kijkcijfers steady blijven. Zonder social media neem je de interactie weg. XITE is geen machine, social media maakt het menselijk."
|